پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261999
جبهه مقاومت هرروز راه نفس کشيدن کودک کشان را تنگ‌تر کرده است
تاریخ انتشار : 1402/11/06 13:45:10
نمایش : 188
امام جمعه فارسان گفت: صهيونيست‌ها که مي‌خواستند حماس را نابود کنند، تونل‌ها را از بين ببرند، اسراي خودشان را آزاد کنند در چاهي که براي خودشان کندند مدفون شدند. جبهه مقاومت با تقسيم‌کاري که کرده هرروز راه نفس کشيدن کودک کشان را تنگ‌تر و محدودتر کرده‌. صبح پيروزي با نابودي کامل رژيم صهيونيستي نزديک است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا محبت دنيا را از دل خود دور کرده‌اند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخش ديگري از حکمت ۲۱۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: و هر که به محبت دنيا دل ببندد، دلش دربند سه چيز بماند: غمى که از او جدا نشود، حرصى که او را ترک نکند و آرزويى که هرگز بدان نرسد.
 
وي تصريح کرد: ديگر از اين گوياتر سخن هست؟ بايد ريشه اين وابستگي که حرص است را خشکاند تا نجات پيدا کرد. بيشتر اوقات افراد براي رسيدن به دنيا تلاش مي‌کنند تا امکانات لازم را فراهم کنند و چون موفق نمي‌شوند غمگين مي‌شوند. بعد هم که به هر وسيله به دنيا رسيدند، غم نگهداري و ترس از دست دادن دارند؛ و ده‌ها مسئله شبيه اين‌ها در دنياطلبي و ادامه آن مطرح است که براي طالب آن چيزي جز غم و اندوه و آرزوي طولاني دست‌نيافتني به ارمغان نمي‌آورد.
 
 
امام‌جمعه فارسان به مراسم اعتکاف اشاره داشت و گفت: امروز روز دوم از اعتکاف خواهران و برادران و به‌ويژه دانش آموزان و جوانان است که ضمن قبولي طاعات و عبادات تشکر مي‌کنم از همه عزيزاني که زحمت کشيدند در برگزاري اين برنامه ...
 
وي بيان داشت: فردا 15 رجب سال ۶۲ قمري يکي از مصاديق انسان کامل در فرهنگ ديني ما که همه خوبي‌ها و زيبايي‌هاي فضائل انساني را در خود جمع کرده خلق الهي پيداکرده عقيله بني‌هاشم اخت الحسين زينب کبري سلام‌الله‌عليه وفات کرد که به همه شما تسليت عرض مي‌کنم. بانويي که مي‌تواند به خاطر ويژگي‌هايي که دارد به‌عنوان الگو براي طلب کنندگان فضيلت در مسير رستگاري انتخاب شود. الگوي حضور مؤثر زن در متن اجتماع و انجام وظائف و تکاليف ديني و درعين‌حال عفيف و موقر و مؤمنانه. او مجاهد في سبيل الله در عرصه‌هاي مختلف و يک انقلابي است.
 
وي اظهار داشت: او اهل معرفت بود. اوج معرفتش به خداي تعالي و رضاي الهي را در کلام بلند او بعد از همه مصائبي که تحمل کرد مي‌توان ديد که فرمود و ما رايت الا جميلاً. شرح همين کلام مدت‌ زيادي از چندين خطبه را خواهد گرفت. عابده آل علي در زهد بي‌نظير بود. او اهل شجاعت بود شجاعت اين شير زن هاشمي بي‌نظير بود که نمونه‌هاي آن را درصحنه‌هاي مختلف واقعه کربلا و بعدازآن در ذهن شريف شما هست.
 
وي افزود: گاهي شجاعت صفت کسي است که از انسان‌هاي زورگو و ستمگر نمي‌ترسد و گاهي صفت کسي است که روي خود کارکرده و هواي نفس را کنترل کرده و بر نفس اماره مسلط شده است و گاهي صفت کسي است که در حوادث مختلف روزگار و تلاطم‌هاي دوران خود را حفظ مي‌کند، بلکه ديگران هم به او تکيه مي‌کنند و خود را حفظ مي‌کنند و زينب کبري سلام‌الله‌عليه در قله هر سه قسم قرار داشت؛ و اهل صبر و اهل مناعت طبع و اهل عزم و اهل مقاومت و زمان‌شناس و اسلام‌شناس و جريان شناس و دشمن‌شناس و دشمني شناس و اهل اقدام و عمل به‌موقع و استکبارستيز و مانند پدرش ياور مظلومان و همدم محرومان و اهل جهاد تبيين و تحليل‌گر اوضاع و شرايط زمان بود.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به مقاومت بي‌نظير مردم غزه هم اشاره داشت و بيان داشت: بيش از 110 روز از مقاومت بي‌نظير مردم غزه با تعداد بسيار بالايي از شهدا و زخمي‌ها مي‌گذرد؛ و البته هرروز عزيزتر شدند و دشمنانشان ذليل‌تر شدند؛ و ما بيانات حضرت آقا در جلسات اخير را مي‌بينيم که ايشان فرمودند غزه قهرمان است. دنيا را تحت تأثير مبارزه خودش قرار داده. هرروز که مي‌گذرد رژيم صهيونيستي شکست‌خورده‌تر مي‌شود.
 
وي تصريح کرد: صهيونيست‌ها که مي‌خواستند حماس را نابود کنند، تونل‌ها را از بين ببرند، اسراي خودشان را آزاد کنند در چاهي که براي خودشان کندند مدفون شدند. جبهه مقاومت با تقسيم‌کاري که کرده هرروز راه نفس کشيدن کودک کشان را تنگ‌تر و محدودتر کرده‌. حاميانشان هم فقط رجز مي‌خوانند و کاري براي آن‌ها نمي‌توانند بکنند. صبح پيروزي با نابودي کامل رژيم صهيونيستي نزديک است.
 
وي اظهار داشت: دراين‌بين فرزندان غيور مؤمن و مجاهد در نيروي هوايي سپاه پاسداران به نمايندگي از مردم ايران با ۲۴ فروند موشک بالستيک با انهدام کامل مقر تروريست‌ها براي دشمنان اسلام و انقلاب اعم از موساد و داعش جهنمي درست کردند که تصورش را هم نمي‌کردند. اين اقدام نشانه هماهنگي ميدان و ديپلماسي است. کاري که فرزندان ملت انجام دادند يک قلق گيري بود براي گوشمالي‌هاي آينده.
 
امام‌جمعه فارسان به مشارکت مردم در انتخابات هم اشاره داشت و افزود: مشارکت مردم در صحنه و در عرصه‌هاي مختلف به‌ويژه ليله‌القدر انتخابات و تعيين سرنوشت کشور، مجراي اعمال حاکميت حق و يک وظيفه شرعي و الهي و ملي است. مشارکت مردم در انتخابات، فقط يک پديده سياسي نيست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملي، نماد حرکت اسلامي، آزادي، امتحان الهي، نقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلي در مقابله با دشمنان و در يک جمله، مهم‌ترين ارکان حفظ و بقاي نظام انقلابي است.
 
وي گفت: با توجه به مطالبي که راجع به مردمي بودن نظام هفته گذشته عرض کرديم از اميرالمؤمنين و رهبر معظم انقلاب. حضرت امام فرمودند انتخاب با ملت است؛ يعني نظر مردم است که تعيين‌کننده است. يکي از اصول اسلامي اين است که ببينيم مردم چه خواستي دارند. اهداف اسلامي وقتي محقق مي‌شود که مردم پاي‌کار باشند. در عرصه‌هاي مختلف حضورداشته باشند.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html